Botoks

Botoks inaczej toksyna botulinowa stała się najskuteczniejszym zabiegiem zakresu medycyny estetycznej wykorzystywanym do likwidacji zmarszczek,  a tym samym odmłodzenia wyglądu twarzy. Zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn już w młodym wieku mogą pojawić się zmarszczki mimiczne, z którymi zwykłe kremy sobie nie poradzą.  Botoks wykorzystywany do zabiegu działa  w miejscu powstawania zmarszczek mimicznych, czyli w mięśniach. Zabieg polega na wstrzyknięciu toksyny botulinowej przy pomocy cienkiej igły w miejscu występowania zmarszczek.  Po upływie 3 do 10 dni zauważalne jest wygładzenie skóry w okolicy zabiegowej.

Wskazania do zabiegu

• zmarszczki poprzeczne czoła
  • lwie zmarszczki
  • kurze łapki
  • bruzdy na dekolcie oraz szyi
  • opadające powieki
  • opadające kąciki ust
  • leczenie  nadpotliwości, migreny i bruksizmu

• stan zapalny skóry w okolicy zabiegowej
  • zażywanie leków przeciwbólowych i przeciwgorączkowych
  • przyjmowanie preparatów rozrzedzających krew
  • choroba Miastenia Gravis
  • zespól Lamberta Eatona
  • uczulenie na albuminę ludzką

Jaka jest skóra po zabiegu ?

Po wstrzyknięciu preparatu dochodzi do stopniowego wygładzenia skóry, jednak pierwsze efekty są widoczne po upływie ok. 3 dni od zabiegu. W zależności od indywidualnych predyspozycji działanie toksyny botulinowej może się utrzymywać od 3 do 6 miesięcy ( czasami nawet 8 miesięcy). Bezpośrednio po zabiegu na skórze widoczne są niewielkie zaczerwienienia w miejscu wkłuć, które znikają samoistnie.

Zalecenia po zabiegu?

Po wykonanym zabiegu pacjent przez około 3-4 h nie powinien dotykać i masować twarzy. Nie wskazane jest także pochylanie głowy i leżenie, ponieważ w takich sytuacjach rośnie ryzyko przemieszczenia się podanego preparatu. Przez dwa dni należy unikać aktywności fizycznej, korzystania z sauny, basenu i solarium. W tym czasie pacjent nie powinien spożywać alkoholu, a przez kilka  najbliższych dni unikać wykonywania peelingów twarzy.

Do zabiegu wstrzyknięcia toksyny botulinowej pacjent nie musi się specjalnie przygotowywać. Ważne jest jedynie zapoznanie się z przeciwskazaniami do jego wykonania. Istotnym etapem przygotowania do zabiegu jest wywiad lekarski, który polega na uzyskaniu informacji o przyjmowanych lekach i chorobach, które mogą wykluczyć jego wykonanie.