Osocze bogatopłytkowe

Osocze bogatopłytkowe to zabieg cieszący się dużym zainteresowaniem wśród męskiej części pacjentów klinik medycyny estetycznej. Jest on niezwykle bezpieczny i eliminuje ryzyko wystąpienia alergii, ponieważ do zbiegu wykorzystywany jest autologiczny materiał, czyli osocze pobrane z własnej krwi pacjenta. Zabieg ten określany jest również jako wampirzy lifting i przynosi spektakularne efekty w poprawie wyglądu skóry, która staje się wygładzona i promienna. Zastosowanie osocza bogatopłytkowego, poprawia jędrność i sprężystość skóry. Zredukowane zostają cienie pod oczami. Wampirzy lifting pobudza proces naturalnej regeneracji skóry.

• przebarwienia
  • sucha i wiotka skóra
  • poszarzała cera
  • cienie i worki pod oczami
  • zmiany związane ze starzeniem się skóry
  • skóra zmęczona i pozbawiona blasku
  • wspomaganie procesu gojenia się ran i blizn

• choroby krwi
  • choroba nowotworowa
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • aktywne zakażenie skóry np. opryszczka
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym
  • Zażywanie leków wydłużających czas krwawienia m.in. aspiryna
  • choroby, którym towarzysza zaburzenia funkcji lub liczby płytek krwi

Pierwsze efekty po wykonanym wampirzym liftingu widoczne są po upływie ok. dwóch tygodni, jednak proces przebudowy tkanek rozpoczyna se już po 48 h od zabiegu. W przypadku wstrzykiwania osocza bogatopłytkowego w skórę głowy już po dwóch wizytach można zauważyć zagęszczenie włosów oraz poprawę ich kondycji. Po przeprowadzonej terapii skóra pacjenta jest lepiej ukrwiona. Zauważalna jest poprawa jej elastyczności i jędrności. Zmarszczki i inne zmiany skórne zostają zredukowane.

Na dwa dni przed zabiegiem zaleca się spożywanie większej ilości wody min. 2 liry, ponieważ zwiększy to ilość osocza we krwi. Na tydzień przed zaplanowanym wampirzym liftingiem nie należy przyjmować aspiryny oraz innych leków przeciwkrzepliwych, a także przeciwzapalnych.

Zalecenia po zabiegu

Po przeprowadzonym zabiegu z użyciem osocza bogaotpłytkowego pacjent powinien unikać nadmiernego dotykania skóry i skupisk bakterii np. poprzez kontakt ze zwierzętami. Przez 5 dni po zabiegu należy zaprzestać korzystania z basenu, sauny i uprawiania nadmiernej aktywności fizycznej.