Mezoterapia igłowa

Mezoterapia igłowa to zabieg cieszący się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród kobiet, ale również u mężczyzn. Jej celem jest stymulacja fibroblastów do produkcji włókien kolagenu i elastyny, co w efekcie prowadzi do poprawy jedności skóry. Mezoterapia igłowa polega na wykonaniu płytkiego ostrzykiwania skóry koktajlem odżywczym, w którego składzie może znajdować się kwas hialuronowy, witamina C, pierwiastki śladowe oraz gliceryna. Mezoterapia igłowa wykonana na skórze głowy prowadzi do pobudzenia wzrostu włosów i zahamowania ich wypadania.

Jak wygląda skóra po zbiegu?

Bezpośrednio po przeprowadzonym zabiegu na skórze widoczne są niewielkie zaczerwienienia lub pęcherzyki, jednak objawy te ustępują w ciągu kilku najbliższych godzin lub dni. W celu uzyskania jak najlepszych efektów w poprawie wyglądu skóry zaleca się wykonanie serii zabiegów, po których skóra stanie się wyraźnie odżywiona i napięta. Ponadto zredukowane zostają przebarwienia i zmarszczki.

• przebarwienia
  • sucha skóra
  • rozszerzone pory
  • utrata jędrności i elastyczności skóry
  • rozstępy
  • nadmierne wypadanie włosów

Przeciwskazania

• choroba skóry o podłożu wirusowym i bakteryjnym
  • grzybica skóry
  • choroba nowotworowa
  • alergia na substancję zawartą w prepatacie
  • choroba autoimmunologiczna
  • przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych, antybiotyków lub sterydów

Jakie są zlecenia po zabiegu?

Przez 24h po wykonaniu zabiegu nie należy spożywać alkoholu. Istotne jest stosowanie kremów ochronnych z filtrem SPF 30 lub SPF 50, a także kemów o silnym działaniu regenerującym i nawilżającym. Przez tydzień od momentu wykonania mezoterapii igłowej na skórę nie powinno nakładać się preparatów o działaniu złuszczającym. Ważne jest także unikanie korzystania z sauny, basenów i intensywnej aktywności fizycznej.

Jeżeli jest to możliwe to na dwa tygodnie przed planowanym zabiegiem, pacjent nie powinien przyjmować leków rozrzedzających krew tj. polopiryna lub aspiryna. Na 24h przed nie wskazane jest spożywanie alkoholu oraz wykonywanie peelingów. W celu przyspieszenia regeneracji skory na tydzień przed zabiegiem można stosować preparaty, które wzmacniają naczynia krwionośne tj. witamina K lub krem zawierający w składzie kasztanowiec, lub arnikę.