Lipoliza iniekcyjna to zabieg stanowiący doskonałą alternatywę dla mężczyzn borykających się z problemem nagromadzonej tkanki tłuszczowej, jednak obawiających się przeprowadzenia klasycznego zabiegu chirurgicznego odsysania tłuszczu, czyli liposukcji. Podczas zabiegu poprzez wykonanie iniekcji specjalista podaje do tkanki tłuszczowej Aqualyx, który przenika przez błony komórkowe aż do ich wnętrza, co skutkuje rozluźnieniem ich struktur i rozerwaniem. W wyniku podania preparatu dochodzi do rozpadu nagromadzonych trójglicerydów. Po ostatecznym rozpadzie tłuszczów są one wydalane z organizmu.

• podwójny podbródek
  • okolice tricepsu
  • ginekomastia
  • „bawoli kark”
  • fałdki na plecach i brzuchu
  • okolica podpośladkowa
  • wewnętrzna strona ud i kolan

• choroby nowotworowe
  • ostra choroba nerek i wątroby
  • zaawansowana otyłość
  • choroby krwi związane z krzepliwością krwi
  • zażywanie leków rozrzedzających krew
  • infekcja skóry obejmująca obszar zabiegowy
  • choroby tarczycy tj. niewyrównana niedoczynność

Bezpośrednio po przeprowadzonej lipolizie iniekcyjnej pacjent odczuwa lekkie swędzenie i pieczenie. Miejsce poddane zabiegowi jest wrażliwe na dotyk. Takie objawy świadczą o działaniu podanego preparatu. Przez kilka dni może być widoczny obrzęk i zaczerwienienie.  Zdarza się, że w miejscu wkłucia pojawiają się niewielkie krwiaki. Objawy te nie są powodem do niepokoju, gdyż znikają samoistnie. Na efekty zabiegu trzeba poczekać około 3 tygodnie.

Do lipolizy iniekcyjnej nie trzeba się specjalnie przygotowywać. Ważne jest jednak, by na kilka dni przed odstawić przyjmowanie leków przeciwzapalnych.

Po przeprowadzonym zabiegu przez 24 niewskazane jest spożywanie alkoholu, aspiryny oraz innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych. W celu wspomożenia procesu wydalania zniszczonych komórek tłuszczowych z organizmu zaleca się wykonanie drenażu lub masażu limfatycznego.