Kwas hialuronowy

W przypadku skóry mężczyzn proces starzenia się przebiega wolniej niż u kobiet, jednak ze względu na znacznie grubszą skórą (ok 20%) powstające zmarszczki są głębsze. Brak reakcji związany z zahamowaniem tego procesu skutkuje powstaniem głębokich oraz trudnych do usunięcia bruzd. Kwas hialuronowy wykorzystywany do zabiegu to naturalny składnik znajdujący się w skórze. Jest on odpowiedzialny za wiązanie wody i utrzymanie odpowiedniego poziomu nawilżenia, a także jej elastyczności. Wstrzyknięcie kwasu hialuronowego pobudza procesy regeneracyjne naskórka, zwiększa objętość tkanki skórnej, spłyca zmarszczki i bruzdy, a także poprawia kontur twarzy.

Wskazania do zabiegu

• asymetria ust
  • zanikający kontur ust
  • blizny i załamania
  • utrata sprężystości i objętości skóry
  • wiotka skóra
  • bruzdy nosowo wargowe
  • zapadnięte i obwisłe policzki
  • asymetria twarzy
  • utrata owalu twarzy

Przeciwskazania

• choroby nowotworowe
  • bielactwo
  • łuszczyca
  • trądzik
  • opryszczka
  • porfiria
  • choroby alergiczne
  • niewyrównana cukrzyca
  • san zapalny lub infekcja skóry w miejscu zabiegowym
  • skłonność do powstawania bliznowców
  • nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • zaburzenia krzepnięcia krwi

Zabieg wstrzyknięcia kwasu hialuronowego nie wymaga szczególnego przygotowania, jednak na tydzień przed zabiegiem pacjent powinien odstawić leki przeciwzapalne tj. polopiryna, aspiryna oraz leki przeciwkrzepliwe.

Jaka jest skóra po zbiegu?

Po wykonanym zbiegu zauważalne są pierwsze efekty. Skóra staje się wyraźnie wygładzona, a twarz nabiera zdrowego i promiennego wyglądu. W wyniku iniekcji mogą pojawić się efekty niepożądane tj. lekki obrzęk, zaczerwienienie i tkliwość w miejscach wstrzyknięcia preparatu. Zdarza się, że pacjent odczuwa również swędzenie skóry, która może być także nadwrażliwa. Objawy te nie są powodem do niepokoju i ustępują samoistnie zazwyczaj w ciągu kilkudziesięciu godzin.

Po przeprowadzonym zbiegu z użyciem kwasu hialuronowego pacjent powinien utrzymać skórę w szczególnej czystości. Przez 24 od zbiegu nie należy spożywać alkoholu. Ważne jest również unikanie dużych różnic temperatur. Oznacza to, że pacjent nie powinien przez ok. 2 tyg. korzystać z sauny, kąpieli słonecznych oraz kriokomory. Przez trzy dni od zabiegu należy powstrzymać się od intensywnego wysiłku fizycznego.